Monday 27 June 2011

Aku B.O.S.A.N

Selamat pagi..

Aku post ni di tengah pagi orang tengah sedap tidur di ulit mimpi indah.. Hahaha, ayat kau tu da kenapa anim.. Aieshh aku tak boleh tidur la.. Apa aku nak buat pun tak tau la.. Yang handphone dari tadi bunyi kau tak nak layan plak, msg,call org pun kau tak reply, tak pick up.. Sebab aku M.A.L.A.S.. (sebab dari dia)
Naik boring da aku ni.. Masa bangun tidur aku tengok ada call dari dia, ada msg dari dia.. (kau tak reti penat ke?!!) Dah STOP tak nak cerita lagi..

Sekarang aku terfikir kenapa 90% berada disekeliling aku nampak aku sedih yang teramat, yang macam frust gila.. Entah la aku ni tak reti menipu dan tak reti nak sembunyi kot.. Tapi diorang nampak pun dari air muka aku, cara cakap, cara pergerakan, cara berbual.. Diorang sangat memahami.. Walaupun hakikatnya tak dapat merasakan apa yang aku rasa (memanglah kan).. Sekarang hanya berusaha melupakan yang sudah berlalu.. Air mata pun da tak keluar bila mengenangkan lagi.. Nak senyum puas-puas, dah tak nak rasa sedih itu lagi.. Sebab kata orang kekecewaan, kesedihan itu mematangkan kita (itu kata kau bukan kata orang).. (saya nak melompat ni) Erkk macam budak-budak tadika kau ni anim.. Matang apanya.. (ikut suka saya ok) Hahahaha..

Anim kau kena belajar terima hakikat tau tak (sambil tampar muka 40X) Hahaha, BOLEH?? Apa lah merepek saja.. Dah la aku pun tak nak kau lagi.. (macam la dia nak kau) Hahahaha.. Buat masa sekarang rest jela, No couple,No cry.. Uitt dapat mak cik sorang tu mesti aku kena ceramah, pasal dia sangat pantang bila aku bercerita pasal cinta dan aku kata  'ala nak lelaki buat apa, nanti anim yang sakit, lebih baik single'.. Dia akan marah dan kata 'Tak baik anim cakap macam tu, anim tu masih anak dara.. Nanti betul-betul tak ada orang nak baru tahu.. Bukan semua lelaki macam tu.. Anim kena banyak bersabar.. Lelaki bukan satu, anim.. Akak dulu sebelum kahwin pun macam tu jugak fikir tapi bila akak cuba, tengok akak dah kahwin sekarang'.. Dalam hati aku masa tu sedih jugak kalau betul tak ada orang nak.. hihhiii.. Jodoh kan kita tak tahu macam mana.. Setiap apa yang akak cakap masih anim ingat.. Banyak betul akak nasihat kan anim.. Macam-macam akak, anim tak pernah lupa.. Da lama tak jumpa akak rasa rindu lah.. Nak jumpa pun tak boleh di sebabkan halangan 'itu'..

Aku agak aku ni memilih sangat la.. Padahal aku tak secantik mana pun (aku masih sedar ok).. Tapi bila jadi tak sedar masa lihat lelaki tu mula la aku itu tak kena, ini tak kena.. Biasa la tak semua perfect anim.. Ye aku tau itu.. Dan aku pun tak perfect cuma mahukan orang di sisi membuat kan hidup aku perfect.. (SENYUM LAGI)



*Cinta itu anugerah dari Allah, bukan satu penyiksaan.. Dan cinta tak akan sempurna dengan gelak tawa sambil dibaluti sedih.. Betul kan..?

p/s: Sedih bila di salah anggap untuk menolong kau masa tu.. Kau tolong jelas kan pada si dia.. 

No comments:

Post a Comment