Sunday 19 June 2011

Kelakar, Trauma Dan Sakit !!!

15 June 2011..

Jam pukul 8pm aku ready nak keluar.. Masa nak keluar tu aku tengok mak aku depan pintu.. Mak aku pesan "Anim baik-baik, gerhana bulan ni.." Aku pun "okay" kan jela..
Sampai je Jusco jumpa kawan aku, kitaorang tengok wayang.. Cerita X-Men, 9pm.. Agak lama jugak la, Dalam pukul 11pm baru keluar dari wayang..
Member aku ajak makan pun aku tolak.. Aku pun tak tau kenapa aku menolak.. Aku ni kalau orang ajak memang susah nak tolak..

Elok aku balik je sampai jalan yadi tiba-tiba ada pulak anjing lari laju, aku tengok dari arah tepi,aku bawak pun tak la laju.. 
Terdetik dalam hati ni nanti mesti anjing tu lari ke jalan, elok terdetik aku pun tak sedar aku da meniarap ke jalan.. Sakit punya hal jangan cerita la...
Aku pun tak sedar sapa bukak helmet, sapa bawak aku ke tepi.. Ada akak tu tolong call abah suruh datang.. Abah datang naik motor, tapi aku ni kene bawak pergi hospital.. Ada ke aku cakap kat abah aku nak balik rumah. hihi.. Takot kot kalau pergi hospital.. 
Abah call abang aku, abang aku pun datang la, die angkat aku naik kereta, abang aku la bawak pergi hospital.. Nasib baik la die bawak tunang die, tunang die la yang tolak aku kesana kesini.. Kaki aku ni memang tak boleh jalan.. 
Abah dengan mak datang.. Abah gelak kan aku, die kata "sui langgar anjing".. Mak pulak nampak sedih je..
First masuk bilik tu doktor lelaki, ala baik nye rawat aku.. Bilik second doktor perempuan baik jugak la..
Bilik ketiga nak pergi inject doktor lelaki ala comel nye la.. Lepas tu pergi ke bilik x-ray.. And then pergi tengok result nye, doktor kata ade retak dengan ada patah sikit.. Tapi boleh balik, tak menginap kat hospital.. hahaha.. Elok la tu.. pergi bersih kan luka, dapat doktor lelaki, hensem tapi sayang macam tak ada belas kasihan je.. Tak tau apa aku sakit.. huh~~
Hampir 3hari jugak tak boleh berjalan.. Sekarang ni pun berjalan sikit-sikit je.. Trauma jugak bila ingat balik..

kepada kawan-kawan yang melawat terima kasih..
kepada family jugak terima kasih sebab jaga saya walaupun masih belum baik sepenuhnya ni..

*masa dalam wayang "dia" msg aku.. dia tanya khabar.. Elok balik je aku excdent.. ????


-zureen tu amik berat kat saya.. tadi die datang rumah melawat.. hihi.. siap bawak bubur mcd.. 
 adoiii... terima kasih la awak ye !

No comments:

Post a Comment